viernes, 9 de julio de 2010

Francis Poulenc - Dialogues des Carmélites - Kent Nagano


Francis Poulenc (1899-1963): Dialogues des Carmélites - Kent Nagano - Ópera de Lyon
Opera | Contemporary | 2CD | EACRip | APE+LOG+CUE | Covers | RS.com | 620MB
Label: Virgin | Year of release: 2006 | DDD

Dialogues des Carmélites, Opera in three acts
Libretto taken from Bernano's play Dialogues des Carmélites

Blance de la Force: Catherine Dubosc
Marquis de la Force: José van Dam
Chevalier de la Force: Jean-Luc Viala
Constance: Brigitte Fournier
The Prioress: Rita Gorr
The New Prioress: Rachel Yakar
Mother Marie: Martine Dupuy

Orchestre de L'Ópera de Lyon
Kent Nagano

Amazon review:

Poulenc's "Dialogues des Carmelites" is arguably the greatest opera written since the end of World War II. It is an affecting, wrenching experience. Poulenc uses the orchestra, especially during the interludes, to propel the opera in a manner that is reminiscent of Debussy's "Pelleas et Melisande" but with much more intense results. The music conveys a sense of doom that palpably grows through the course of the opera leading to its devastating climax. When I first heard the opera on a XM Radio Vox Channel broadcast of a live performance, one of the performers stated in an intermission interview that "one did go to "Dialogues des Carmelites" for a fun day at the opera." This is an understatement but should not put one off from the opera. Like the death of Madama Butterfly, the inexorable path to the execution of the Carmelite nuns evokes the deep emotions of opera at its greatest.

Prior to recording this CD set, Kent Nagano and the entire cast had performed "Dialogues des Carmelites" multiple times at the Lyon Opera. This experience of performing together makes the recording a stand out. The superb cast works as a well-honed team with Kent Nagano demonstrating his mastery of the score. The CD set has the spontaneity and intensity of a live performance without the sonic issues that plague many such recordings. The set also includes all of Poulenc's music unlike the abridged, first recording of the opera conducted by Pierre Dervaux. A previous reviewer gave this recording a very negative review due to the lack of a libretto with the set. Such a view overlooks a powerful, highly charged performance that results in a memorable experience. I cannot recommend this recording highly enough. This set should be in the collection of all opera lovers.

MikelMask



Tracklist:

Disc: 1
1. Act 1. Scene 1. Où est Blanche?
2. Act 1. Scene 1. Les soldats surviennent à temps pour dégager le carrosse
3. Act 1. Scene 1. Blanche, votre frère avait grand'hâte de vous revoir
4. Act 1. Scene 1. Son imagination va toujours d'un extrême à l'autre
5. Act 1. Scene 1. Je vois qu'il n'y a heureusement rien de grave
6. Act 1. Scene 1. Mon enfant chérue
7. Act 1. Scene 2. Prélude
8. Act 1. Scene 2. N'allez pas croire que ce fauteuil soit un privilège
9. Act 1. Scene 2. Je vois que les sévérités de notre Règie
10. Act 1. Scene 2. Ma fille, les bonnes gens se demandent
11. Act 1. Scene 2. Vous pleurez?
12. Act 1. Scene 3. Prélude
13. Act 1. Scene 3. Encore ces maudites fèves!
14. Act 1. Scene 3. Vous n'avez pas honte de parler ainsi
15. Act 1. Scene 3. Oh! Soeur Blanche, puisque j'ai si étourdiment parlé
16. Act 1. Scene 4. Prélude
17. Act 1. Scene 4. Ayez la bonté de relever ce coussin
18. Act 1. Scene 4. C'est moi qui ai introduit dans cette maison
19. Act 1. Scene 4. Relevez-vous, ma fille
20. Act 1. Scene 4. Dieu se glorifie dans ses saints
21. Act 1. Scene 4. Monsieur Javelinot, je vous prie de me donner
22. Act 1. Scene 4. Mère Marie de l'Incarnation!
23. Act 1. Scene 4. La Révérende Mère veut que vous approchiez
24. Act 2. Scene 1. Qui Lazarum resuscitasti a monumento foetidum
25. Act 2. Scene 1. Que faites-vous?
26. Act 2. Interlude. Soeur Blanche, je trouve notre croix
27. Act 2. Interlude. Pensez à la mort de notre chère Mère

Disc: 2
1. Act 2. Scene 2. Mes chères filles, j'ai ancore à vous dire
2. Act 2. Scene 2. Mes soeurs, Sa Révérence vient de vous dire
3. Act 2. Interlude. Que se passe-t-il?
4. Act 2. Scene 3. Prélude
5. Act 2. Scene 3. Pourquoi vous tenez-vous ainsi depuis vingt minutes
6. Act 2. Scene 3. Dans des temps comme ceux-ci
7. Act 2. Scene 3. Oh! ne me quittez pas sur un adieu de fâcherie!
8. Act 2. Scene 3. Remettez-vous, Soeur Blanche
9. Act 2. Scene 4. Prélude
10. Act 2. Scene 4. Mes chères filles, ce que j'ai à vous dire
11. Act 2. Scene 4. Qu'allez-vous devenir?
12. Act 2. Scene 4. Où sont les religieuses?
13. Act 2. Scene 4. Mes Soeurs, notre Révérende Mère
14. Act 3. Scene 1. Parlez-leur, mon Père
15. Act 3. Scene 1. Il y a une seule opposition
16. Act 3. Interlude. Citoyennes, nous vous félicitons de votre discipline
17. Act 3. Interlude. Soeur Gérald, il faut absolument prévenir ce prêtre
18. Act 3. Scene 2. Prélude
19. Act 3. Scene 2. C'est vous!... Oui, je viens vous chercher
20. Act 3. Scene 2. Soeur Blanche de l'Agonie du Christ!
21. Act 3. Interlude. M'est avis que nous ne sommes point
22. Act 3. Scene 3. Mes filles, voilà que s'achève notre première nuit de prison
23. Act 3. Scene 3. Le Tribunal révolutionnaire expose que les ex-religieuses Carmélites
24. Act 3. Scene 3. Mes filles, j'ai désiré de tout mon coeur vous sauver
25. Act 3. Interlude. Elles sont condamnées à mort
26. Act 3. Scene 4. Prélude ...Oh! Oh! Ah! Oh!
27. Act 3. Scene 4. Salve Regina mater misericordiae



DOWNLOAD



.

1 comentario:

  1. Muchas gracias, RVV. Gran ópera de un compositor que sigue ninguneado en gan parte en las salas de conciertos. En concreto, estos "Diálogos", que no necesitan un espectacular y complicado aparato escénico, bien podría representarse bastante más, sobre todo fuera de los grandes centros y capitales de la ópera.

    Saludos,

    Ferre

    ResponderEliminar